Semináře a kurzy
Některá z nabízených témat
Komunikace a obtížné rozhovory
Časová dotace: 8 hodin (8 x 45 minut)
Cíl kurzu: Účastníci se naučí rozpoznávat a zvládat obtížné komunikační situace. Získají teoretické zázemí i praktické nástroje pro vedení rozhovorů s kolegy, partnery, dětmi či nadřízenými, které jsou zatížené konfliktem, emocemi nebo náročnými požadavky.
Obsah kurzu:
- specifika obtížných rozhovorů
- typy náročných komunikačních situací (rodina, kolegové, nadřízení,...)
- emoce a jejich vliv na komunikaci
- zásady efektivní komunikace při konfliktu
- strategie a techniky zvládání obtížných rozhovorů
- modelové situace a nácvik rozhovorů s reflexí
- práce s vlastními emocemi
Výstupy pro účastníky:
- znají principy vedení obtížného rozhovoru (struktura, fáze, jazykové prostředky)
- umí využívat techniky aktivního naslouchání a zpětné vazby
- dokáží zvolit vhodnou strategii podle typu protějšku a kontextu
- rozpoznají vlastní komunikační vzorce a rizikové momenty
- odnášejí si konkrétní postupy a nástroje pro praxi
Efektivní komunikace
Časová dotace: 8 hodin (8 x 45 minut)
Cíl kurzu: Účastníci získají znalosti a dovednosti potřebné pro vědomé a efektivní zvládání komunikace v profesním i osobním životě. Účastníci se naučí principy aktivního naslouchání, jasného a srozumitelného vyjadřování, zvládání komunikačních bariér, řešení konfliktů. Zaměří se na rozvoj sebevědomého a respektujícího projevu a získají praktické techniky pro zlepšení mezilidských vztahů a spolupráce.
Obsah kurzu:
- základy komunikace
- asertivní naslouchání
- asertivita a zdravé sebeprosazení
- neverbální komunikace a její vliv
- komunikace zaměřená na řešení
- komunikační styly a jejich vliv na spolupráci
- budování důvěry a pozitivního vztahu
Výstupy pro účastníky:
- ovládají základní asertivní vyjadřování vlastních potřeb a hranic
- umí vést srozumitelnou a respektující komunikaci, která podporuje spolupráci
- dokáží používat techniky aktivního naslouchání pro lepší porozumění druhým
- rozpoznají a zvládanou konfliktní situace konstruktivním způsobem
- odnášejí si konkrétní postupy a nástroje, jak využívat neverbální signály ke zvýšení účinnosti a důvěryhodnosti projevu
Stravitelná matematika
Časová dotace: 8 hodin (8 x 45 minut)
Cíl kurzu: Kurz je zaměřený na praktické a srozumitelné způsoby, jak zatraktivnit a zpřístupnit matematiku žákům různého věku a úrovně. Účastníci se seznámí s principy Montessori pedagogiky a Hejného metody a ukážeme si, jak tyto prvky začlenit do běžné výuky. Důraz bude kladen na formativní hodnocení, činnostní učení a využívání portfolií, které podporují sebereflexi žáků. Kurz také představí koncept "Líného učitele" v matematice a nabídne strategie pro práci v diferencované a heterogenní třídě, včetně ukázek konkrétních aktivit. Účastníci si vyzkouší modelové situace, analýzu výukových scénářů a tvorbu vlastních krátkých příprav. Odnesou si zásobník metod, které mohou okamžitě aplikovat ve svých hodinách a jasnou strukturu, jak integrovat různé přístupy do dlouhodobého plánování.
Obsah kurzu:
- psychologie učení matematiky
- principy Montessori a Hejného metody
- činnostní učení a objevování
- formativní hodnocení a zpětná vazba
- portfolio jako nástroj sebereflexe
- koncept "Líného učitele" v matematice
- práce v heterogenní třídě a diferenciace
Výstupy pro účastníky:
- ovládají použití prvků Montessori a Hejného metody k zatraktivnění matematiky a podpoře porozumění
- umí zavádět formativní hodnocení a portfolia jako nástroj sebereflexe a sledování pokroku
- dokáží vytvářet činnostní a objevné aktivity, které rozvíjejí matematické myšlení a motivují žáky
- zvládnou aplikovat princip "Líného učitele" a facilitovat žákovské objevování řešení
- odnášejí si konkrétní postupy a nástroje, jak diferencovat výuku pro heterogenní třídu a plánovat dlouhodobý rozvoj matematických dovedností.
Nabízím moderní a interaktivní školení zaměřená na rozvoj komunikačních, manažerských a leadership dovedností, efektivní spolupráci, time management a osobnostní rozvoj pro jednotlivce i týmy v různých profesních prostředích. Součástí nabídky jsou také školení v oblasti pedagogiky a didaktiky matematiky, která propojují moderní výukové trendy s praktickými metodami, podporujícími smysluplné a atraktivní učení. Mé kurzy jsou navrženy s ohledem na aktuální trendy a pomáhají mým klientům stát se efektivními a inspirativními lídry ve svých oborech.
Time management
Časová dotace: 8 hodin (8 x 45 minut)
Cíl kurzu: Kurz vám poskytne znalosti a praktické dovednosti k efektivnímu řízení času v profesním i osobním životě. Seznámí je s osvědčenými metodami a nástroji time managementu, naučí je stanovovat priority a cíle, plánovat své úkoly a předcházet prokrastinaci. Účastníci dokáží lépe využívat svůj čas, snižovat stres z časového tlaku a podpořit vlastní pracovní i osobní spokojenost.
Obsah kurzu:
- úvod do time managementu
- stanovování cílů
- plánování a organizace práce
- prioritizace úkolů
- zvládání prokrastinace a zvyšování motivace
- techniky zvyšování produktivity
- prevence stresu a rovnováha mezi prací a osobním životem
Výstupy pro účastníky:
- dokáží identifikovat své časové zloděje a efektivně s nimi pracovat
- zvládnou si stanovit jasné, realistické a měřitelné cíle
- odnášejí si konkrétní postupy, jak plánovat a organizovat své úkoly pomocí praktických nástrojů
- umí prioritizovat činnosti podle jejich důležitosti a naléhavosti
- odnášejí si konkrétní zkušenost, jak aplikovat techniky pro překonávání prokrastinace, udržení motivace a snížení stresu z nedostatku času
Time management dítěte jako pomoc při učení
Časová dotace: 8 hodin (8 x 45 minut)
Cíl kurzu: Kurz se zaměřuje na podporu dětí při plánování učení, zvládání úkolů a prevenci stresu z nedostatku času. Účastníci získají přehled o vývojových zvláštnostech dětí ve vztahu k vnímání času, vyzkouší si praktické nástroje (vizuální plánovače, timeboxing pro děti, techniky motivace) a naučí se, jak vést dítě k samostatnosti a odpovědnosti. Součástí jsou ukázky vhodných pomůcek a cvičení k rozvoji návyků.
Obsah kurzu:
- vývoj vnímání času u dětí
- plánování učení a úkolů
- vizuální pomůcky a nástroje pro děti
- timeboxing a práce s přestávkami
- podpora samostatnosti a zodpovědnosti dítěte
- motivace k učení a zvládání odkládání úkolů
- prevence stresu a rovnováha mezi školou a volným časem
Výstupy pro účastníky:
- znají principy, jak s dětmi vytvářet jednoduché a přehledné plány domácích úkolů a přípravy do školy
- umí rozpoznat, jak děti v různém věku vnímají čas, a přizpůsobit tomu pomoc při organizaci učení
- dokáží používat vizuální pomůcky a nástroje (tabule, aplikace, obrázkové plánovače) pro podporu samostatnosti dítěte
- ovládají způsoby, jak pomoci dítěti zvládat stres z učení a budovat zdravý denní režim
- odnášejí si konkrétní metody, jak aplikovat techniky timeboxingu a motivace ke zvýšení koncentrace a předcházení odkládání práce
Individuální témata
Časová dotace, obsah a cíle: dle domluvy

